« Tagasi

Sipsiku liikumisõpetaja Maarit Vaikmaa soovitus

Käes on märtsikuu, esimene kevadkuu. Sõltumata eriolukorrast tuli kevad sel aastal koos päikesega. Suured ja väikesed kibelevad õue ja see on väga tervislik vaheldus kodus olemisele. Mitmed metsarajad on vabalt avatud.

Hoovides on lapsi küllaga ja praeguse põlvkonna laste jaoks pole õues liikumine olnud ilmselt kunagi nii populaarne kui hetkel, karantiiniajal. Kui lähed välja sportima, arvesta palun nooroopolitseinik Sille Roosimaa sõnadega:

"Noorsoopolitseinikuna panen kõigile südamele, et hoolime enda ja teiste tervisest. Värskes õhus liikumine ja sportimine on turvaline kui teeme seda oma perega, hoiame piisavat distantsi teistega ning ei kogune terviseradadele, spordiplatsidele/väljakutele, kus on kontakti vältimine raskendatud. Sel viisil panustame kõik ühtselt turvalisusesse ning anname võimaluse eriolukorra võimalikult kiirele lõppemisele."

Au sees on pereliikumine. Kodu lähedal asuv loodus, park või järveümbrus pakub selleks erinevaid võimalusi. Soomlaste terviseliikumise ühendus Suomen Latu pakub häid ideid õues liikumiseks ja õuejõusaali harjutusi tervele perele.

Jäta meelde ka number 10 000! Tervist ja arengut tagava liikumise minimaalne hulk täiskasvanutel on 10 000 sammu iga päev ja lastel 13 000. Positiivset mõju tervisele avaldab liikumine, mis on liikuja seisukohast mõõduka koormusega, toimub sageli ja on jätkuvalt korduv. Seega hoogne käimine õueõhus toodab tervist ja tõstab immuunsust! Ja loomulikult plogging ehk eesti keeles kükkamine - uus liikumistrend! Rootsist alguse saanud "jooksen, kükitan ja korjan prügi" on mitmekülgselt kasulik nii kehale kui keskkonnale.

Kodus võib ehitada endale jõusaali oma fantaasia järgi. Selleks sobivad nii veepudelid, kassiliivakotid, ajalehepallid, taburetid jms „mööbel". Mina tegin sellise jõusaali (pildil). Leidsin interneti avarustest ka võimlemisest toreda video.

 

Head kolleegid ja lapsevanemad! Elujõudu ja vormis püsimist!

 

Maarit Vaikmaa

Kadrina Lasteaed Sipsik

liikumisõpetaja