Noortegarantii tugisüsteem Lääne-Virumaal

Teenusest

Noortegarantii tugisüsteem on tööriist kohalikule omavalitsusel, mis võimaldab teada saada enda piirkonna mitteõppivatest ja mittetöötavatest noortest ning pakkuda neile vajadusel tuge hairdusteele naasmiseks ja tööturule jõudmiseks.

Sihtrühm

Noortegarantii tugisüsteemi sihtrühmaks on 15-29-aastased noored, kes:

  • ei õpi;
  • ei tööta;
  • ei ole töötuna arvel;
  • ei ole tuvastatud puuduvat töövõime kaotust;
  • ei saa töötamise toetamise teenust;
  • ei tegele ettevõtlusega;
  • ei saa hüvitist alla pooleteiseaastase lapse kasvatamise eest;
  • ei kanna vanglakaristust või eelvangistust;
  • ei viibi asendus- või kaitseväeteenistuses.

Noorte heaolu spetsialist

Kaardistab piirkonna noori toetavaid võimalusi ja teeb vajaduspõhist koostööd kõikide noori puudutavate valdkondadega (haridus-, noorsootöö-, sotsiaal-, meditsiini-, õigus, töövaldkond jm) ja nende valdkondade asutustega (nt koolid, noortekeskused, huvikoolid, perekeskused, perearstikeskused, töötukassa, prokuratuur, sotsiaalteenuste pakkujad jne).

Tegeleb teavitustööga (nt tutvustab noorele tööpakkumisi, piirkondlikke enesetäiendamise võimalusi, edastab iseseisvumise ja majandusliku toimetulekuga seotud infot, toetab tervist puudutavates küsimustes, edastab infot rahvusvahelistest võimalustest jms).

Toetab noore enesearengut ja tema pikaajaliste eesmärkide saavutamist. Aitab noorel suhelda ametiasutuste ja ettevõtjatega. Pärast eesmärgi saavutamist hoiab noorega kontakti veel vähemalt kuus kuud.

Kuidas jõutakse noore individuaalse plaanini?

  1. samm – juhtumikorraldaja võtab ühendust noorega e-maili teel ja esitab ankeedi kaudu mõned küsimused, millele noor vastab „soovin abi" või „ei soovi abi" või noor võtab ise juhtumikorraldajaga ühendust endale sobiva kanali kaudu.
  2. samm – juhtumikorraldaja konktakteerub, kui ankeedile on vastatud, et „soovin abi" või ankeedile ei ole üldse vastatud. Kui noor võtab ise ühendust, jääb teine samm vahele.
  3. samm – juhtumikorraldaja suhtleb noorega ning lepib kokku kohtumise vestluseks.
  4. samm – juhtumikorraldaja ja noor kohtuvad noorele sobival ajal ja kohas. Toimub vaba ja avatud vestlus, mille käigus käsitletakse erinevaid eluvaldkondi ja püstitatakse noore jaoks olulised eesmärgid. Eesmärkide põhjal koostatakse noore jaoks individuaalne plaan, mis aitab jõuda nende eesmärkide täitmiseni.

Allikas: Sotsiaalkindlustusamet