Kadrina Keskkooli puhul hinnatakse kõrgelt traditsioonide, emakeele ja kodukoha hoidmist


2025. aasta kevadel läbi viidud Kadrina Keskkooli rahulolu-uuring tõi esile, et nii õpilased kui ka lapsevanemad hindavad kõrgelt traditsioonide, emakeele ja kodukoha hoidmist koolis ning huvihariduse kättesaadavust. Uuringust tuli välja, et suurem osa õpilastest pühendab kodutööde tegemisele kuni tunni päevas ja 68 % õpilastest magab öösel rohkem kui seitse tundi. Õpilaste rahulolu on aga tagasihoidlikum koolis kokkulepitud käitumisreeglitest kinnipidamisega.

Kadrina Keskkooli direktori Evelin Teiva sõnul kinnitavad uuringutulemused, et kooli tugevusteks on väärtuspõhine tegutsemine, turvaline ja hooliv õpikeskkond ning edusammude märkamise ja tunnustamise kultuur. Samuti toodi esile õpetajate ja töötajate toetav hoiak ning koolitoidu kvaliteet. „Täname kõiki vastanuid ausa ja sisuka tagasiside eest. Teie panus loob tugeva aluse, et arendada edasi koolikeskkonda, kus iga õpilane tunneb end väärtustatuna ja toetatuna," rõhutas koolijuht.

Hoolekogu esinaine Kristin Reinaas tõi välja, et uuring kinnitab Kadrina Keskkooli tugevusi traditsioonide, loovuse ja ettevõtlikkuse väärtustamisel ning kiitis koolijuhtimist, mida hinnatakse toetavaks ja lugupidavaks. „Kooliperes on tugev koostöövaim ja kogukonnatunne – see on väärtus, mida ühiselt hoida ja kasvatada," lisas Reinaas.

Õpilaste tagasisidest selgus, et õpikeskkonna ja õppetöö osas olid õpilased kõige rohkem rahul õpperuumide sobivusega. Samuti hindasid õpilased väga kõrgelt kursisolekut huvitegevuste võimalustega ja nende kättesaadavust.

78% vastanud õpilastest kulutab päevas kodutööle tegemisele kuni tund aega, 15% õpilastest teeb kodutöid 2-3 tundi päevas ja 7% kauem kui kolm tundi päevas. Muuhulgas oli küsimus ka õpilaste uneharjumuste kohta. 9-10 tundi magab öösel 16% õpilastest, nende seas on rohkem noorema kooliastme õpilasi. 52% õpilastest saab ööund 7-8 tundi, kuid 24% magab öösel ainut 5-6 tundi. 8% õpilastest tunnistas, et magab öösel vähem kui viis tundi.

Koolidirektori sõnul viitavad õpilaste napid unetunnid sügavamale heaolu-teemale, millega saab edaspidi teadlikumalt tegeleda koostöös lapsevanematega. „Kuigi valdavalt tunnevad uuringus osalenud õpilased ennast koolis turvaliselt, teeb muret, et noorema kooliastme õpilased on turvalisusega koolis vähem rahul ja tagasihoidlik on ka rahulolu kiusamisele või ebaõiglasele kohtlemisele reageerimisega. Madalamaks jäi õpilaste rahulolu ka koolis kokkulepitud käitumisreeglite järgmisega. See on tagasiside, mida peame kooliperena kindlasti arvesse võtma ja läbi mõtlema, kuidas üldist käitumiskultuuri paremaks muuta," lisas Evelin Teiva.

Lapsevanemate hinnangud Kadrina Keskkoolile olid kõrged. Positiivselt hinnati seda, et kool hoiab traditsioone, emakeelt ja kodukohta, väärtustab hoolivust, ettevõtlikkust ja õpitahet. Samuti hindasid lapsevanemad kõrgelt lapse õpikogemust ja arengu toetamist, infovahetust ja koostööd kooliga, õpilaste turvalisust ja heaolu toetamist ning huvitegevuse võimalusi. Murekohtadena tõid lapsevanemad välja õpetajate ja tugipersonali puuduse, kooli füüsilise keskkonna arendamise ning IKT-võimaluste kitsaskohad. Samas tõsteti esile koolitoidu kvaliteedi märkimisväärset paranemist.

Õpetajate tagasiside kinnitas, et Kadrina Keskkooli kollektiivis on üldjoontes usaldav ja toetav õhkkond ning töörahulolu on kõrge. Vabavastustest ilmnes, et töökorralduse (sh tunniplaan ja töökoormus) ning töövahendite osas tajuvad õpetajad on arenguruumi.

Koolidirektori sõnul seadis kool uue õppeaasta prioriteedina eesmärgiks tugimeeskonna töökorralduse tõhustamise. „Keskendume senisest rohkem õpetajate professionaalse arengu süsteemsele toetamisele ning sisuka ja järjepideva koostöö arendamisele lapsevanematega. Otsime võimalusi õppimise praktilisuse suurendamiseks ning andekate õpilaste toetamiseks. Kindlasti pöörame tähelepanu õpilaste aktiivsemale kaasamisele koolielu korraldamisse," ütles Evelin Teiva.

Kadrina Keskkoolis tugevuste ja arengukohtade kaardistamiseks 2025. aasta märtsis ja aprillis läbi viidud uuring hõlmas kolme sihtrühma – õpilasi, lapsevanemaid ja koolitöötajaid. Uuringule vastas 412 5.–12. klassi õpilast, 139 lapsevanemat ning 54 koolitöötajat. Uuringu viis läbi ekspert, Tallinna Teeninduskooli koolijuht Kristi Tarik. Uuringu tellis Kadrina Vallavalitsus eesmärgiga kaardistada koolielu tugevused ja arendamist vajavad kohad. Edaspidi on plaanis sama uuringut läbi viia regulaarselt, et võrdlusandmete põhjal hinnata, kas liigutakse soovitud suunas.