Koolinoored Tšehhis ehk ohtlik internet pakkus ohjeldamatult võimalusi

• Ülevaade Erasmus+ projektireisist Tšehhimaale

Erasmus+ projekti “Internet: Under My Skin” raames käisid Kadrina Keskkooli õpilased Susanna Abner, Annabel Bremen, Maria Elisabeth Bremen ja Liis Lillemägi koos õpetajate Merike Siku ja Hegi Soosaarega Tšehhis. Lisaks Eestile ja Tšehhile võtavad projektist osa veel ka Sloveenia, Hispaania ning Portugal.

Projekti eesmärk on tutvustada õpilastele erinevaid interneti kasutamisvõimalusi ja ka ohte. Projekti käigus külastatakse erinevaid IT-firmasid ning tutvutakse erinevate kasulike internetilehekülgedega. Lisaks sellele on võimalik noortel tutvuda uute kultuuridega ning omale erinevatest riikidest uusi sõpru leida.

6. novembri lõunaks olid kõikide riikide õpilased kohal ja avastasid koos Prahat, v.a Eesti õpilased, kes jõudsid kohale alles siis, kui kõik olid juba õhtustki söönud.

Järgmise päeva hommikul oli meil loeng firmas CZ.NIC, kus õppisime domeeninimede kohta ning kuidas end internetis nähtavaks teha. Seejärel oli korraldatud kõigile Praha tuur koos giidiga. Külastasime maailma suurimat lossi (vähemalt Guinnessi rekordite raamatu andmetel), Tšehhi suurimat kella ning Charles’i (maakeeli Karli) silda. Õhtul jõudsime Uherské Hradiště’sse, kus meid ootasid meie võõrustajad.

Kolmapäeval tutvustati

meile kooli, oli ka tervituskontsert. Pärast kontserti toimus Erasmus feast, kus iga riik tutvustas oma rahvuskööki. Järgnesid õpilaste esitlused oma riikide kohta. Hiljem toimus internetipõhine mäng “Like a Google”, mille käigus õppisime tundma kohalikke vaatamisväärsusi ning linna. Päev lõppes kohaliku muuseumi külastusega, kus nägime Tšehhi rahvariideid, mis oma rohkete lillede, pitside ja väga kaharate seelikutega meie omadest väga erinesid.

Järgmine päev algas

IT-firma DAT külastamisega. Sellele järgnes linnapea vastuvõtt, kus saime tunda, kui tähtsaks nii linn kui kool erinevates Euroopa projektides osalemist peavad. Kõik riigid kirjutasid ka suurde külalisraamatusse. Et Moraavia piirkond on uhke oma veinivalmistamise traditsiooni üle, pakuti kõigile külalistele kohalikku veini (õpilastele loomulikult alkoholivaba!). Seejärel läksime veemuuseumisse Živá voda ning külastasime ka vabaõhumuuseumi, kus nägime maju, mis on pärit üheksandast sajandist. Käisime ka Velehradi kloostris ning põikasime läbi väiksest kohvikust, kus sõime kooki ning jõime kohvi.

10. novembril sõitsime

Moraavia karstipiirkonna mägedesse, kus laskusime koopasügavustesse. Seal oli väga kaunis ning huvitav oli kuulata muinasjutulisi lugusid Macocha koopa tekkimise kohta. Õhtul tagasi kooli jõudes tutvustasid õpilased erinevaid alternatiive tavalise PowerPointi asemel, et oma esitlusi huvitavamaks muuta.

Viimasel täispikal päeval

Uherské Hradištěs tähistasime pühaku St. Martini päeva, mis on pühendatud veinile, lõime ilma arvuti abita, plakatitena oma facebooki profiilid ning kuulasime esitlust, kuidas paremini guugeldada. Õhtul toimus lahkumispidu, kus olid koos nii õpilased kui ka õpetajad, kuulasime muusikat ning tantsisime Tšehhi rahvatantse. Õhtu kujunes väga emotsionaalseks ning kurb oli hüvasti jätta oma uute sõpradega.

Järgmisel hommikul sõitsime

tagasi Prahasse ning avastasime seda linna iseseisvalt veel põhjalikumalt, vaatasime John Lennoni seina, jalutasime veel Charles’i sillal ning vanalinnas, sõime kohalikku tänavatoitu ning külastasime kunstimuuseumi, kus oli väljas nii Salvador Dali, Alphonse Mucha ja Andy Warholi tööd.

13. novembri lõunal jõudsime tagasi Eestisse.